Методичні рекомендації

  1. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт.
7.1. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.
7.2. Виявлені помилки позначають так:
    • орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (| - орфографічна, v - пунктуаційна, г - граматична), помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою ( / ) й надписуючи потрібну літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не враховують при остаточному визначенні оцінки.
лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних засобів тощо) та змістові помилки (логічні - втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци, фактичні - неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють горизонтальною хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (л - лексична, с - стилістична, з - змістова помилки). 







     Аналіз поетичного твору

1.     . Чи міняється відчуття автора впродовж вірша, якщо так – завдяки яким словам ми про це здогадуємося.
2.     Чи є у вірші конфлікт, для визначення конфлікту виявити з вірша слова, які умовно можна назвати позитивно емоційно забарвленими і негативно емоційно забарвленими, виявити ключові слова серед позитивних і негативно емоційно забарвлених в цих ланцюжках.
3.     Чи є у вірші ланцюжки слів, зв'язаних асоціативно або фонетично (по асоціаціях або по звуках)
4.     У якій строфі можна виділити кульмінацію, чи є у вірші розв'язка, якщо так, то яка.
5.     Який рядок ставати толком для створення вірша. Роль першого рядка (яка музика звучить в душі поета, коли він береться за перо)
6.     Роль останнього рядка. Які слова представляються поетові особливо значимими, якими він може закінчити вірш.
7.     Роль звуків у вірші.
8.     Колір вірша.
9.     Категорія часу у вірші (значення минулого, сьогодення і майбутнього).
10.                       Категорія простору (реального і астрального)
11.                       Міра замкнутості автора, чи є звернення до читача або адресата?
12.                       Особливості композиції вірша.
13.                       Жанр вірша (різновид: філософський роздум, елегія, ода, байка, балада)
14.                       Літературний напрям, якщо можна визначити.
15.                       Значення художніх засобів. (порівняння, метафора, гіпербола, антитеза, алітерація, оксюморон)
16.                       Моє сприйняття цього вірша.
17.                       Якщо є необхідність звернутися до історії створення, року створення, значення цього вірша в творчості поета. Умови, місце. Чи є в творчості цього поета схожі з ним, чи можна порівняти цей вірш з творчістю іншого поета.







Немає коментарів:

Дописати коментар